Pannenkoeken bakken, een tuintje aanleggen of wandelen met bewoners van een verzorgingshuis. Gewoon even iets doen voor een ander. Op 20 maart deden meer dan 130 ambtenaren, gemeentebestuurders, raads- en burgercommissieleden mee aan Make A Difference Day. Zelfs het weer werkte vrijwillig mee.

Make A Difference Day (MADD) is de grootste vrijwilligersactie van Nederland. Jaarlijks steken duizenden mensen de handen uit de mouwen om daadwerkelijk iets te doen. Het verven van een gebouw, het schoonmaken van een pand of het verwennen van bewoners van een verzorgingshuis. Meer dan 130 ambtenaren, gemeentebestuurders, raads- en burgercommissieleden van de gemeente Voorschoten hadden vrijdag 20 maart vrijgemaakt om deel te nemen aan MADD.

Ook GroenLinks was van de partij. Marijke Kleijweg maakte zich verdienstelijk in Huize Bijdorp. Monique Lamers was actief in Forescate en Fer von der Assen zette zich in voor het Rode Kruis. Johan van Rixtel en Walraven Koster werkten in het Hofflants Huys. En Ineke Kouwenhoven kwam in actie in Huize Adegeest.

Kijk voor meer informatie op www.madd2009.nl