De gemeente Voorschoten herijkt deze maand haar bomenbeleid. GroenLinks vindt een actueel bomenbeleid belangrijker dan ooit: door onze bomen te beschermen behouden wij schone lucht, wateropvang, schaduw en een fijne plek voor vogels en beestjes. De herijking is een mooie aanleiding om ons eens wat meer te verdiepen in de bomen van Voorschoten en om van Voorschotenaren te horen wat er leeft. En dat in het seizoen waarin de bomen op hun mooist zijn!

Iedereen die geïnteresseerd is, is welkom om op 19 oktober het noordelijke deel van de bomenroute te fietsen met raadsleden Corine Ilic en Conny van der Krogt. De bomenroute is door de Vrienden van Voorschoten in samenwerking met de gemeente Voorschoten samengesteld en voert langs markante bomen in de gemeente. Voor en tijdens de fietstocht vertelt Rinze Hofman – één van de samenstellers van de route - ons meer over de bomen. Wij eindigen in café de Lindeboom waar er volop gelegenheid zal zijn om met elkaar eens een boom op te zetten tijdens de Groene Borrel van GroenLinks.

Wil je meer weten over de bomen van Voorschoten? Is je iets opgevallen rond de Voorschotense bomen of heb je ideeën over wat er beter kan? Fiets met ons mee! Wij ontmoeten elkaar op zaterdag 19 oktober a.s. om 14:30 bij de dorpspomp in de Voorstraat. Vooraf aanmelden is niet verplicht, maar wel prettig, Vul hieronder het formulier in:

Bomen

Ja, ik fiets mee 19 oktober!