De rol van de gemeenteraad, hoe de besturing van de gemeente georganiseerd is én wat GroenLinks doet, komen aan bod tijdens de eerste drie bijeenkomsten georganiseerd door GroenLinks vrouwen voor vrouwen met interesse in politiek. Iedere vrouw die zich betrokken voelt bij GroenLinks is van harte welkom om (een keer) aanwezig te zijn.

De eerste bijeenkomst speciaal voor 'groene wieven' heeft in huiselijke sfeer plaats gevonden. Onder het genot van koffie met lekkers en een wijntje maakten we onderling kennis en werd er geanimeerd gediscussieerd. De nieuwe activiteit smaakt naar meer, dit bleek zeker ook onder de vrouwen die tot nu toe niet zo actief betrokken waren bij de politiek.

Op 13 december organiseren we daarom de tweede bijeenkomst. Om 18.00 uur gaan we een hapje eten (eigen kosten), waarna we gezamenlijk naar het gemeentehuis gaan om een raadsvergadering bij te wonen. Aansluiten ná het eten kan uiteraard ook. Rond de raadsvergadering zal globale uitleg gegeven worden over de plek en het belang van de gemeenteraad, in het besturen van de gemeente.

Zet de datum alvast in je agenda, een definitieve uitnodiging volgt ongeveer 2 weken van tevoren. Ben je lid en heb je de eerste uitnodiging niet ontvangen, dan hebben wij mogelijk geen juist emailadres van je. Voer je goede adres dan in op de landelijke website onder ‘mijn groenlinks’. Ben je geen lid maar wil je de uitnodiging graag ontvangen mail dan naar de secretaris (secretaris (at)glvs.nl) met het onderwerp 'Groene Wieven'.

Tijdens de derde bijeenkomst zal uitgebreidere uitleg worden gegeven over hoe de gemeente georganiseerd is en wat de rol van de politiek daarin is.

Ben je vrouw en voel je je betrokken bij de GroenLinks ideeën, sluit je dan aan!
*geuzennaam die we in het vervolg zullen gebruiken!